Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2010 14:21 - Поднебесен брод /стихосбирка - продълженето/
Автор: bogdanbrodnik1967 Категория: Изкуство   
Прочетен: 852 Коментари: 1 Гласове:
3



 

 

НЕБЕСА


 

И


 

ПОДНЕБИЯ


 


 


 


 

/ Книга 3 /


 


 


 

ЗЛИ НЕБЕСА


 

Зли небеса..

Бродят облаци с неведома отрова..

Смрад, навсякъде Тъма;

от Светлина без Лъч и Спомен.

Слънцето, от Гняв прокиснало,

не бърза да изгрее,

а далеч под Него

Нечист извира всеки Извор.

Повяхват дървеса,

а птици и души

се реят Безприютни,

оставени на Страшен Избор..

+


 

 


 

х х х


 

Поглежда камъкът трептящото небе,

какъв ли неговият блясък бе,

кога сияеше във звездния керван

и от коя ли сила бе призван

да изгуби своята сияйност..?!


 

Вмешателство на кой ли Хаос

разтърси слетите в едно Селения,

Чии ли замисли и намерения

видяха го във наниза излишен

и низвергнаха го да въздиша..?


 

Но въпросите са тъй нахалост,

а на светлини небето денем пусто

и останала с едничко чувство,

оцелялата му същност моли се

дано нощта да е без облаци..

 

+


 


 


 

х х х


 

В пространства на измамни измерения

помръкнаха край мен безброй химери,

душата ми през толкова селения

дома си не може да намери.

На колебливи в пътя си планети,

хармониите глухо се догонват;

искрици блясват в дланите студени

- нима от мене се отронват..?!

А може би над мене е останал

безутешен, печалният ми ангел,

опитал се докрай, напразно,

да върне светлия ми блясък..?

Сълзите, смръзнали кристали,

превръщат се на шепа пясък !

На таз поличба светла

трептенията зли нима не сеща ?!

- Кометата на моя свършек

зове за идната ни среща..

+



 


 


 

НИЗШЕСТВИЕ


 

Безутешен съм слънчев пророк,

лишен от всяко учение,

а моите думи почудни

пребъдват в нямо Забвение.

В Безумие сторих оброк

на коя ли от тъмните страсти;

Да бродя през думи безблудни

или пленник на чувствена сладост ?!

Душата ми сега е тълпата,

на която пътя не соча,

че Бог е далече от мене

и няма в словата ми помощ..

Безутешен съм слънчев пророк

- Светлината моят порок е,

че я крия в себе си аз,

а да се избавя - не мога !

+

 


 


 


 

х х х


 

Сега не съм. Сега съм Сън,

Съня си чуден отсънувал,

Болник Нездрав,

Щастлив, когато е сънувал.

Сега не съм. Сега съм Сън,

Съня си чуден отсънувал,

Кошмар от себе си уплашен,

Комуто утрото е страшно..

+



 

х х х


 


 

На Слънцето очите Кой извади

и по облаците кървавите вади

размиват се на тъмен небосклон.

Проглася птица мрачината,

а аз потръпвам в тишината

останал без подслон..

+


 


 


 

х х х


 

Мракът мрак във мене бори

и среща се тъма с тъма,

Светлика в мене е затворен

с седем обръча тъга.


 

Във несетната Безбрежност

някъде Пожар лумти,

незрим и толкова далечен,

но липсата му тъй боли..

+



 

х х х


 

С помисъл към Татъка Неведом,

бродещ в себе си без дом,

одеждите на херувим захвърлил,

превърнах се съвсем на гном.


 

Семето на Зло посявам

с Лудост досега Нечута

- себе си не ще спасявам,

изгубил Вярата във чудо..


 


 

.. Но и в Злоба никого си нямам,

Самотата сетил във Добро

и в Пустошта на Моята Развала

Призрак е Пороят из ведро...


 

+



 

х х х


 

Душата ми да ще да лее звуци,

да замълчи било би по-добре;

като колело излязло от каруца

отеква глухо в звездното небе.


 

Тъй блъска се о камъни и тръне,

нанякъде захвърлена върви

- от ехото й въздуха ще се продъни

ако Мъка волно разтръби...

 

+


 


 


 

х х х


 

През Лъст и Страх

Греха познах

и Ужаса прозрях,

далеч от всякакво Добро,

че скверен ще е всеки плод

от моето ребро..

На път без път

сега, отвъд,

ще бъде Пустота

и безприютна ще се лута

Нетешимата Душа...

+



 


 

МЪГЛА


 

Мъгла...

Навън мъгла е само -

безбрежна бяла пустош,

идеща на облаци безплътни.

Отпред дърво стои

с разперен скелет,

бездушно

и към всичко безразлично.

Дърво,

което крие в себе си Покоя,

но няма със какво да изплета въже,

с което да обеся

събирана години мъка.

В краката ми са само

поронени листа,

изцеждащи сълзите си

под мойте стъпки глухи

+



 


 

ЗА НИКЪДЕ


 

Дали да чакам утрото,

че то не знам

с какво ще ме зарадва ?

Дали ще има утро

- тъй скръбен беше

вчерашният залез ?

Зарите кървави си бе покрил,

като сълзи, които го е срам да видят.

И кой бе по-самотният от нас

не знаещ за какво

и де да иде..?


 

+



 

х х х


 

Ще оставя скоро този свят;

калта му, небесата...

... А споменът за мене ще пропадне

- случаен полъх в тиха нощ,

едва повял и сетне сглъхнал.

Не ще се върна Никому в съня

и защо ли да възкръсвам..?

+



 

х х х


 

Смъртта

като озлочестена странница

стои пред моя праг за прислон

и аз, не знам защо, не й отварям...

И не че страх изпитвам

пред пагубната й утроба,

в която някой ден

ще трябва да проникна неотменно

- тъга ми е, че си отивам сам..!

А инак; толкова е лесно

- ще й подам ръка

и после дълго ще се любим,

дорде от мен изчезне всяка памет

и в Отвъдното не се пробудя,

съвсем от спомените празен...

+


 


 


 

х х х


 

През води огньовете не секват,

провират се без дим и пара,

във мене нищо не отеква

- пространства мигом преминавам..!


 

И питам се дали сънувам

или дошло е новото начало;

билото със стихиите отплува

и толкоз чисто е и бяло !..


 

+


 


 


 


 

С

 

ДЕМОНСКАТА


 

СВИТА


 


 

/ Книга 4 /


 


 


 


 


 

ОТЛЪЧЕНОСТ


 

Пусто е в моята душа,

толкова във ней е пусто,

че дори сърцето ми язвено

едвам долавя ехо

от неравният ми пукот,

а в дълбините най-потайни,

даже лишей на надежда няма...

В Пустош е моята душа ,

но де да бях отшелник,

Просветлението търсещ -

низвергнат ангел -

бродя по света,

прокуден в Изгнание всевечно...


 


 

+


 


 


 


 

х х х


 

Ела при мен, Безплътно същество,

седни на прокълната ми маса !

Отпивайки от Тъжната си чаша,

ще послушам мъката си да разкажеш

и ако нямаш сълзи да пророниш

от моите за теб ще дам.

Ако ли пък Чудото настане,

в горчивото си питие

ще смеся сълзите на двама,

омаян от надеждата пияна

да осъмна в Ново Битие...

 


 

+


 


 


 

х х х


 

Несретни Демон,

в Духа беснеещ ти съзирам

обидено добро...

Ела и ще ти дам ребро

от душата си нездрава

да претеглиш

в своята нерадост

от доброто болка

и от злото радост !

И ако не стига

- зъби впий

в сърцето ми скървено,

за да сетиш от отрова

как много е язвено..!


 

+


 


 

х х х


 

Роят се Демони, прииждат,

слаб съм - Избавление не виждам...

Но в мене те какво намират,

което тъй да ги възспира ?!

Знам, че са им зли очите

и са вещи на магии тайни,

но не могат никак като мене

Обичта да сторят Мъка трайна...


 

+


 

х х х


 

Почакай, Демон Зъл,

във Теб да се вселя

и сетя Нечовешка Злоба,

че бил ли е щастлив,

излязъл от утроба !?...

... Но и с Теб ли

ще се лутам до полуда

Доброто след като

прокудя...

+


 


 


 

х х х


 

Демони Зли,

още толкоз Невръстни,

Кому ли се врекохте

в тъмния пръстен,

алчни за грозната слава ?!

За Вашата свита

не ставам -

- на Душата ми Блудна

в осквернените скути,

Доброто заспало,

дреме сърдито !

Демони Зли,

Ангели Мои Злокобни,

идете си с миром сега

и нека благо Ви помня !..


 


 

+



Тагове:   Брод,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eleonoraknyazheva - Бих ти предложила
18.08.2010 16:42
да ги пускаш по едно.:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bogdanbrodnik1967
Категория: Изкуство
Прочетен: 53593
Постинги: 41
Коментари: 30
Гласове: 64
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930